81 50 14 027

GRUPA III  : PROPOZYCJE DO  NAUKI  I ZABAWY W DOMU NA PIĄTEK 19.11 2021r.

Temat dnia:  Prawa i obowiązki przedszkolaka

  1. Rozmowa na temat obowiązków jakie dzieci mają w domu i w przedszkolu.Słuchanie wiersza P. Beręsewicza Nasza Julka.

Naszej Julki zręczne palce

wyskubały włosy lalce,

ale może sęk w tym cały,

że się włosy źle trzymały.

Naszej Julki ostre ząbki

poszarpały pieska z gąbki,

ale może winne psisko,

bo podeszło ciut za blisko.

Naszej Julki zwinne stópki

zgniotły globus na skorupki,

ale może gapa mała

nabroiła, choć nie chciała.

Naszej Julki umysł młody

kazał książce wpaść do wody,

ale... Chociaż, mówiąc szczerze,

w żadne „ale” już nie wierzę.

Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje pytania:

− Co Julka zrobiła lalce?

− Jak Julka potraktowała pieska?

− Jak Julka bawiła się globusem?

− Co się stało z książką?

− Jak oceniasz  zachowanie Julki?

 Rozmowa na temat konieczności szanowania zabawek.

Rodzic zadaje pytania:

− Jakimi zabawkami najbardziej lubisz się bawić?

− W jaki sposób dbasz o zabawki w domu i w przedszkolu?

− Co należy zrobić, kiedy zauważysz  zepsutą zabawkę?

Przypomina dziecku o jego  obowiązkach, m.in. o konieczności odkładania zabawek na wyznaczone miejsca, dzielenia się zabawkami z innymi dziećmi.

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych: Myjemy swoje ciało. Dzieci naśladują ruchem mycie twarzy, ramion dłoni, pleców, nóg i stóp.

Ćwiczenia mięśni twarzy i języka podczas naśladowania procesu mycia zębów.

Ćwiczenia wyprostne: Kwiaty zwiędłe i podlane. Siad skrzyżny, ręce na kolanach, luźny skłon kłowy i tułowia – kwiaty zwiędnięte; stopniowy wyprost kręgosłupa z wysokim ustawieniem głowy – kwiaty podlane.

Ćwiczenia skoczne: Dziecko podbija balon tak, aby nie upadł na podłogę.

Masażyk: Tu płynie rzeczka

(Na plecach kantem dłoni wykonujemy ruch falisto posuwisty)

Tędy przeszła pani na szpileczkach

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Tu przeszły słonie

(Stukamy zaciśniętymi pięściami posuwając się na plecach z dołu na górę)

I biegły konie

(jak wyżej, ale w drugą stronę z góry na dół)

Zaświeciły dwa słoneczka

(Palcem rysujemy słoneczko na plecach)

Spadł drobniutki deszczyk

(Opuszkami palców stukamy w plecki)

Czy przeszedł cię dreszczyk?

(szczypiemy delikatnie w kark lub w bok pleców)

Improwizacje ruchowe przy piosence Porządki: Dzieci słuchają piosenki  https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npa   ( piosenka nr.11 Porządki)   i naśladują czynności wymienione w tekście

  1. Język angielski

Rozpoczynamy od zabawy z piłką przy piosence Roll the ball

Roll the Ball 🏀 | Nursery Rhymes Songs for Babies | Happy Songs for Kids | Playsongs - YouTube

Filmik utrwalający nazwy kolorów z pomocą różnokolorowych piłeczek

https://supersimple.com/super-duper-ball-pit/learn-about-colors/

Zabawa Colours (Gra w kolory)

Rodzic i dziecko rzucają  piłkę do siebie a wymieniając poznane kolory. Na hasło black lkażdy kto złapie piłkę oddaje „fant”, jakąś własną rzecz np. BUT. Przed zakończeniem zabawy należy ja „wykupić”, wykonując zadanie wymyślone przez uczestników zabawy.

 

Karta pracy color by number –kolorowanie według numeru

Arkusz Santa's On His Way - Color By Number - Super Simple