81 50 14 027

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc wrzesień 2021

Tematyka:

  1. Przedszkole – nasz drugi dom…………. 01 – 10.09.
  2. Wakacyjne wspomnienia ……………….13 – 17.09
  3. Uliczne sygnały……………………….......20– 24.09
  4. Jesień w sadzie i w ogrodzie …………….27.09 – 01.10.

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

III.Społeczny obszar rozwoju dziecka.

IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

1.Tworzenie serdecznej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci  nowoprzybyłych do przedszkola. Integracja zespołu. Zapoznanie dzieci   

    z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu, nową salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw i ich przeznaczeniem.

2.Rozbudzanie zainteresowań pięknem ziemi ojczystej. Wzbogacanie wiedzy  na temat różnych regionów kraju, jako miejsc letniego wypoczynku. Utworzenie kącika wakacyjnych pamiątek.

  1. Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego i wybranych znaków  drogowych. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas spacerów

    i wycieczek.

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem jesieni,  uwrażliwianie na piękno przyrody Rozróżnianie i nazywanie owoców

   i warzyw. Uświadomienie dzieciom konieczności codziennego spożywania owoców i warzyw. Bliższe poznanie środowiska przyrodniczego - park.

  1. Rozbudzanie zainteresowania nauką czytania poprzez wprowadzanie napisów (imion dzieci, nazw zabawek, podpisów do obrazków itp.). Rozpoznawanie swojego imienia w sali, szatni i łazience.
  1. Zachęcanie dzieci do samodzielności, umacnianie wiary w ich własne możliwości podczas zajęć, dbania o higienę i porządek, ubierania się        

    i rozbierania, pełnienia dyżurów.

  1. Ćwiczenia w przeliczaniu, klasyfikowaniu elementów zbioru według jednej  i dwóch cech jakościowych, określaniu położenia przedmiotów w przestrzeni.
  1. Kształtowanie umiejętności językowych. Zachęcanie dzieci do swobodnego   wypowiadania się na określony temat. Bogacenie słownictwa.
  1. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez bezpośredni kontakt ze środowiskiem społeczno - przyrodniczym, literaturę.
  1. Prowadzenie zabaw ruchowych i muzyczno - ruchowych. Nauka piosenek.