Ramowy Rozkład Dnia, realizowane programy i projekty edukacyjne
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE IV
(6.30 – 7.30)
- Zajęcia w grupie łączonej (sala grupy II); schodzenie się dzieci, samodzielne zabawy, zabawy w kącikach zainteresowań, praca indywidualna lub w zespole, tworzenie okazji do rozmowy, dyskusji, zabawy ruchowe, czynności opiekuńcze, porządkowe.
(7.30 – 8.30)
- Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci,zabawy integracyjne, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, zabawy kołowe.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(8.30 – 13.30)
- (8.30 – 10.00) Zestawy ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe .(9.00 – 9.30) Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne .
- (10.00 – 11.00) Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego .
Gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu.
Kierowane zajęcia i zabawy edukacyjne zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego
- (11.00 – 13.30) Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.
- Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie Czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe przygotowujące do obiadu.
(13.30 – 15.30)
- (13.30 -14.00) Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
- Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka
- Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia słownikowe. Praca wyrównawcza, indywidualna, zajęcia w małych zespołach., tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe. 15.10 – 15.30 podwieczorek
Zajęcia w grupie łączonej (sala gr. VI), zajęcia jak wyżej
Rozkład zajęć w grupie IV
Poniedziałek |
1.Mowa i myślenie; 2.Zajęcia ruchowe; Religia |
Wtorek |
1.Kształtowanie pojęć matematycznych; 2.Działalność plastyczna;
|
Środa |
1.Zajęcia ruchowe; 2.Język angielski; Religia |
Czwartek |
1.Zajęcia muzyczno- rytmiczne; 2. Działalność plastyczna |
Piątek |
1.Mowa i myślenie; 2.Zajęcia ruchowe; Język angielski |
Programy realizowane w grupie IV:
|
1.”Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” - W.Kwaśniewska, A. Żaba - Żabińska
|
2. Język angielski: „Międzynarodowy Program powszechnej dwujęzyczności ”Dwujęzyczne dzieci.”
|
3.Religia: „Kocham dobrego Boga”, „Wielcy Polacy”
|
4.Projekty autorskie „W krainie bajek i baśni”; „Bezpieczny przedszkolak” – Anna Wziątek
|