81 50 14 027

Ramowy Rozkład Dnia, realizowane programy i projekty edukacyjne

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE IV

 

(6.30 – 7.30)

  • Zajęcia w grupie łączonej (sala grupy II); schodzenie się dzieci, samodzielne zabawy, zabawy w kącikach zainteresowań, praca  indywidualna lub w zespole, tworzenie okazji do rozmowy, dyskusji, zabawy ruchowe, czynności opiekuńcze, porządkowe.

(7.30 – 8.30)

  • Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci,zabawy integracyjne, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, zabawy kołowe.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

         (8.30 – 13.30)

  • (8.30 – 10.00) Zestawy ćwiczeń porannych. Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe .(9.00 – 9.30) Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne .
  • (10.00 – 11.00) Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego .

Gry i zabawy ruchowe w sali lub na świeżym powietrzu.

Kierowane zajęcia i zabawy edukacyjne zgodne z podstawą programową, wg wybranego programu wychowania przedszkolnego

  • (11.00 – 13.30) Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.
  • Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie Czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe przygotowujące do obiadu.

          (13.30 – 15.30)

  • (13.30 -14.00) Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
  • Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka
  • Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka,  gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia  słownikowe. Praca wyrównawcza, indywidualna, zajęcia w małych zespołach., tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Wspieranie działań twórczych  poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe. 15.10 – 15.30 podwieczorek

                         Zajęcia w grupie łączonej (sala gr. VI), zajęcia jak wyżej

 

    

 

 

 

Rozkład zajęć w grupie IV

 

Poniedziałek

1.Mowa i myślenie;

2.Zajęcia ruchowe;

Religia

Wtorek

1.Kształtowanie pojęć matematycznych;

2.Działalność  plastyczna;

 

Środa

1.Zajęcia ruchowe;

2.Język angielski;

Religia

Czwartek

1.Zajęcia muzyczno- rytmiczne;

2. Działalność plastyczna

Piątek

1.Mowa i myślenie;

2.Zajęcia ruchowe;

Język angielski

 

 

 

 Programy realizowane w grupie IV:

 

1.”Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” - W.Kwaśniewska, A. Żaba - Żabińska

 

2. Język angielski: „Międzynarodowy Program powszechnej dwujęzyczności ”Dwujęzyczne dzieci.”

 

 

3.Religia: „Kocham dobrego Boga”, „Wielcy Polacy”

 

4.Projekty autorskie „W krainie bajek i baśni”; „Bezpieczny przedszkolak” – Anna Wziątek