81 50 14 027

Zadania dydaktyczno - wychowawcze

Tematyka:

  1. Liście malowane pod drzewami rozsypane …………………….04.10 – 08.10
  2. Las szumi jesiennie, już robi się sennie ………………………...11.10 – 15.10
  3. W moim domu nie nudzi się nikomu …………………………...18.10 – 22.10
  4. Dawno temu w Nałęczowie …………………………………….25.10 – 29.10

 

 

 

Realizacja podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka

  1. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

  1. Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze.
  2. Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami).
  3. Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziny w życiu człowieka, budzenie szacunku
    i przynależności do tej grupy społecznej, rozwijanie gotowości do niesienia pomocy i służenia innym, kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych (znajomych i obcych).
  4. Rozwijanie zainteresowania własną miejscowością, kształtowanie poczucia przynależności społecznej do swojego miasta.
  5. Przybliżenie historii powstania Przedszkola i sylwetki jego patrona – Adama Żeromskiego.
  6. Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym.
  7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmiczno-ruchowych
    przy muzyce, śpiewanie piosenek, słuchanie utworów muzyki klasycznej.
  8. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  9. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów według cech jakościowych, tworzenia zbiorów równolicznych, różnolicznych, określanie wielkości zbiorów.
  10. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  11. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni oraz umiejętności orientowania się w kierunkach: strona lewa, strona prawa
  12. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
  13. Ćwiczenia sprawności dłoni.

Budzenie i kształtowanie zainteresowania czytaniem, zapoznanie z graficznym obrazem liter i cyfr