Zadania dydaktyczno - wychowawcze
Tematyka:
- Liście malowane pod drzewami rozsypane …………………….04.10 – 08.10
- Las szumi jesiennie, już robi się sennie ………………………...11.10 – 15.10
- W moim domu nie nudzi się nikomu …………………………...18.10 – 22.10
- Dawno temu w Nałęczowie …………………………………….25.10 – 29.10
Realizacja podstawy programowej:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody (zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze.
- Poznawanie lasu i jego mieszkańców (rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadomienie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami).
- Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziny w życiu człowieka, budzenie szacunku
i przynależności do tej grupy społecznej, rozwijanie gotowości do niesienia pomocy i służenia innym, kształtowanie właściwych postaw i zachowań wobec dorosłych (znajomych i obcych). - Rozwijanie zainteresowania własną miejscowością, kształtowanie poczucia przynależności społecznej do swojego miasta.
- Przybliżenie historii powstania Przedszkola i sylwetki jego patrona – Adama Żeromskiego.
- Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmiczno-ruchowych
przy muzyce, śpiewanie piosenek, słuchanie utworów muzyki klasycznej. - Ćwiczenia w liczeniu w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów według cech jakościowych, tworzenia zbiorów równolicznych, różnolicznych, określanie wielkości zbiorów.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni oraz umiejętności orientowania się w kierunkach: strona lewa, strona prawa
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Ćwiczenia sprawności dłoni.
Budzenie i kształtowanie zainteresowania czytaniem, zapoznanie z graficznym obrazem liter i cyfr