Zadania dydaktyczno - wychowawcze na listopad 2021
Tematyka:
- Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga………………02.11 – 05.11
- Kto ty jesteś? – Polak mały ………................................................08.11 – 12.11
- Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje……………………………15.11 – 19.11
- Misiowe przytulanki.………………………………………………22.11 – 30.11
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej, przypomnienie symboli narodowych: flaga, godło, hymn.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, zjawisk atmosferycznych: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury powietrza, skracającej się długości dnia.
- Zapoznanie ze zjawiskiem powstawania deszczu (skraplanie wody) i obiegu wody
w przyrodzie. - Zapoznanie z historią Święta Pluszowego Misia.
- Poznawanie zjawiska wiatru i jego charakterystycznych właściwości. Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej przez obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmiczno-ruchowych przy muzyce, śpiewanie piosenek, słuchanie utworów muzyki klasycznej.
- Ćwiczenia w liczeniu w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów według cech jakościowych, tworzenia zbiorów równolicznych, różnolicznych, określanie wielkości zbiorów.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni oraz umiejętności orientowania się w kierunkach: strona lewa, strona prawa
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Ćwiczenia sprawności dłoni.
- Budzenie i kształtowanie zainteresowania czytaniem, zapoznanie z graficznym obrazem liter i cyfr.