81 50 14 027

Zadania dydaktyczno - wychowawcze 

 

       Tematyka:

  1. A Mikołaj pędzi!  ………………………………………........................29.11 – 06.12
  2. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają ………..   ............07.12 – 10.12
  3. W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem ….................13.12 – 24.12
  4. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł …………….................27.12 – 31.12

 

 

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 Zadania:

  1. Przybliżenie tradycji związanych ze Świętym Mikołajem.
  2. Kształtowanie właściwego stosunku do dawania i przyjmowania prezentów.
  3. Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami).
  4. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania przez wspólne wykonywanie określonych prac.
  5. Uświadomienie dzieciom istoty oraz znaczenia rodziny i domu w życiu każdego człowieka, ukazanie sposobów wyrażania miłości i szacunku dla najbliższych.
  6. Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi.
  7. Przybliżenie polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
  8. Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie zimą, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy poprzez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację.
  9. Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
  10. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmiczno-ruchowych przy muzyce, śpiewanie piosenek, słuchanie utworów muzyki klasycznej.
  11. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  12. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów według cech jakościowych,  tworzenia zbiorów równolicznych, różnolicznych, określanie wielkości zbiorów.
  13. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  14. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni oraz umiejętności orientowania się w kierunkach: strona lewa, strona prawa
  15. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
  16. Ćwiczenia sprawności dłoni.
  17. Budzenie zainteresowania czytaniem, zapoznanie z graficznym obrazem liter i cyfr.

 

 

 

 

 v