Zadania dydaktyczno - wychowawcze
Tematyka:
- A Mikołaj pędzi! ………………………………………........................29.11 – 06.12
- Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają ……….. ............07.12 – 10.12
- W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem ….................13.12 – 24.12
- Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł …………….................27.12 – 31.12
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Przybliżenie tradycji związanych ze Świętym Mikołajem.
- Kształtowanie właściwego stosunku do dawania i przyjmowania prezentów.
- Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny (również w dzieleniu się obowiązkami).
- Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania przez wspólne wykonywanie określonych prac.
- Uświadomienie dzieciom istoty oraz znaczenia rodziny i domu w życiu każdego człowieka, ukazanie sposobów wyrażania miłości i szacunku dla najbliższych.
- Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi.
- Przybliżenie polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie zimą, poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy poprzez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację.
- Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez prowadzenie zabaw rytmiczno-ruchowych przy muzyce, śpiewanie piosenek, słuchanie utworów muzyki klasycznej.
- Ćwiczenia w liczeniu w zakresie dostępnym dziecku, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów według cech jakościowych, tworzenia zbiorów równolicznych, różnolicznych, określanie wielkości zbiorów.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni oraz umiejętności orientowania się w kierunkach: strona lewa, strona prawa
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Ćwiczenia sprawności dłoni.
- Budzenie zainteresowania czytaniem, zapoznanie z graficznym obrazem liter i cyfr.
v