81 50 14 027

 

TEMATYKA:

 

1. Baśnie, bajki i bajeczki 31.01- 4.02

2.Cztery żywioły 7-9.02

3.Karnawałowe zabawy    10-11.02

4. Muzyka wokół nas      14-18.02

5.W krainie wiecznego lodu 21-25.02

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

 

1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

 

 

 

Zadania:

1.Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy.

Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia.

2. Doskonalenie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się, Zwracani uwagi na poprawne formułowanie wypowiedzi, słuchanie wypowiedzi innych . Poznanie wybranych bajek i baśni ( w tym Baśni Andersena). Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych: dobro, prawda, miłość. Przygotowanie przedstawienia z okazji dnia Babci i Dziadzia „Bajkowe przedstawienie”.

3.Stworzenie sytuacji dydaktycznej do poznania żywiołów: ogień, ziemia, powietrze, woda Poznanie pozytywnego działania jak i negatywnych skutków działania żywiołów.

4. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku, porównywania wielkości. Przypomnienie wygląd i nazw figur geometrycznych płaskich.

5. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne, malowanie, rysowanie, lepienie, klejenie, wycinanie.

6. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę, utwory muzyczne oraz doświadczenia i przeżycia dzieci. Poznanie wygląd i brzmienia instrumentów perkusyjnych.

7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez ćwiczenia słuchowe, zabawy

muzyczno – ruchowe. Nauka nowych piosenek np.” Bajkowe marzenia”, Żywioły” słuchanie muzyki instrumentalnej.

8.Rozwijanie dyspozycji do działań twórczych, ćwiczenie pamięci, dostarczenie radości podczas możliwości uczestniczenia w balu karnawałowym, przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadzia ( przedstawienie nagrane i udostępnione rodzinom)

9.Poznanie zwierząt żyjących w krainie wiecznego lodu: w Arktyce i na Antarktydzie. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania z życiem Eskimosów w Arktyce.

10. Doskonalenie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe.

11. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do spacerów, hartujących organizm dziecka, zabawach na śniegu