TEMATYKA:
1. Baśnie, bajki i bajeczki 31.01- 4.02
2.Cztery żywioły 7-9.02
3.Karnawałowe zabawy 10-11.02
4. Muzyka wokół nas 14-18.02
5.W krainie wiecznego lodu 21-25.02
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
1.Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy.
Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia.
2. Doskonalenie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się, Zwracani uwagi na poprawne formułowanie wypowiedzi, słuchanie wypowiedzi innych . Poznanie wybranych bajek i baśni ( w tym Baśni Andersena). Wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych: dobro, prawda, miłość. Przygotowanie przedstawienia z okazji dnia Babci i Dziadzia „Bajkowe przedstawienie”.
3.Stworzenie sytuacji dydaktycznej do poznania żywiołów: ogień, ziemia, powietrze, woda Poznanie pozytywnego działania jak i negatywnych skutków działania żywiołów.
4. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku, porównywania wielkości. Przypomnienie wygląd i nazw figur geometrycznych płaskich.
5. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne, malowanie, rysowanie, lepienie, klejenie, wycinanie.
6. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę, utwory muzyczne oraz doświadczenia i przeżycia dzieci. Poznanie wygląd i brzmienia instrumentów perkusyjnych.
7. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez ćwiczenia słuchowe, zabawy
muzyczno – ruchowe. Nauka nowych piosenek np.” Bajkowe marzenia”, Żywioły” słuchanie muzyki instrumentalnej.
8.Rozwijanie dyspozycji do działań twórczych, ćwiczenie pamięci, dostarczenie radości podczas możliwości uczestniczenia w balu karnawałowym, przedstawieniu z okazji Dnia Babci i Dziadzia ( przedstawienie nagrane i udostępnione rodzinom)
9.Poznanie zwierząt żyjących w krainie wiecznego lodu: w Arktyce i na Antarktydzie. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania z życiem Eskimosów w Arktyce.
10. Doskonalenie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne i zabawy ruchowe.
11. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do spacerów, hartujących organizm dziecka, zabawach na śniegu