Tematyka:
- Baśniowy świat ………………………………….30.01 – 03.02
- Chciałbym być kucharzem ………………………06.02 – 10.02
- Chciałbym być matematykiem …………………..13.02 – 17.02
- Chciałbym być muzykiem …..…………………..20.02– 24.02
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
- Zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, klockach.
- Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.
- Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt, określanie ich roli w życiu człowieka.
- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania podczas zimowych zabaw na powietrzu.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
- Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
- Poznawanie zawodów. Uświadomienie, że każdy wykonuje jakąś pracę. Przybliżanie dzieciom świata pracy tak, aby miały świadomość istnienia różnych zawodów i aby wiedziały na czym polega praca w danym zawodzie.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.