81 50 14 027

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2023 R.
W GRUPIE I (DZIECI 3-LETNIE I 4-LETNIE)


Tematyka:

1. Wielkanoc ………………..…………… ...03.04 – 07.04

2. Wiosenne powroty….…………………….10.04 – 14.04

3. Dbamy o przyrodę………………………. 17.04 – 21.04

4. Wiosna na wsi…… ………………………24.04 – 28.04

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Zamierzenia:

1. Zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia i wiosny np. dłuższe dni, wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki, pojawiające się pierwsze kwiaty.

2. Poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na krzewach i drzewach.

3. Dostarczanie wiadomości na temat Dnia Ziemi, zachęcanie do dbania o środowisko.

4. Zapoznanie ze zjawiskiem dnia i nocy. Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dnia i nocy.

5. Dostarczanie wiadomości na temat ważnych świąt i uroczystości. Kształtowanie rozumienia i kultywowania tradycji.

6. Dostarczanie wiedzy na temat czynników potrzebnych do wzrostu roślin: woda, światło, ciepło.

7. Dostarczenie wiadomości na temat zwierząt mieszkających na wsi.

8. Rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.

9. Wdrażanie do dbałości o własne zdrowie i odpowiedzialności za nie.

10. Dostarczanie wiedzy na temat powrotu zwierząt .

11. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.

12. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

13. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.

14. Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

15.Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.

16. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.

 

XUstawienia dostępności