81 50 14 027

TEMATYKA:

1. Jak wyglądał świat przed milionami lat. 05-09.12.

2. Idzie zima ze śniegiem. 12-16.12.

3. Idą święta. 18-23.12.

4. Świąteczne tradycje. 27-30.12.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad i umów dotyczących zabaw i zajęć w przedszkolu, kulturalnego zachowania się w stosunku do rówieśników

    i osób dorosłych, szanowania wytworów kolegów.

2. Rozwijanie samodzielności podczas codziennych sytuacji (spożywania posiłków, sprzątania po zakończonej zabawie, ubierania i rozbierania się).

3. Wydłużanie czasu skupienia uwagi na przedmiotach, treściach przekazywanych przez nauczyciela.

4. Inspirowanie dzieci do wypowiadania się na określony temat. Wzbogacanie słownika biernego i czynnego.

   Prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy. Stopniowanie przymiotnika duży.

5. Poszerzanie doświadczeń sensorycznych poprzez zabawy dotykowe z różnymi fakturami.

6. Uroczystość grupowa "Spotkanie z Mikołajem".

7. Wzbogacanie wiedzy o dinozaurach.

8. Wzbogacenie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych, stwarzanie okazji do obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie, pobudzanie ciekawości badawczej.

9. Doskonalenie umiejętności dobierania stroju do pory roku i pogody.

10. Rozumienie walorów zdrowotnych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

11. Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy - zmiana futra, rozpoznawanie

      i nazywanie wybranych gatunki ptaków: sikorka, wróbel, sroka.

12. Utrwalanie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu w sali, w szatni i poza budynkeim przedszkola.

13. Poznawanie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

14. Ćwiczenia w przeliczaniu liczebnikiem głównym i porządkowym w zakresie 3 i większym - w zależności od indywidualnych

      możliwości dzieci; ćwiczenia w stosowaniu określeń: więcej, mniej.

15. Ćwiczenia w układaniu prostych rytmów. Doskonalenie umiejętności stosowania pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

      Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy wspólnej.

16. Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.

17. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych.

18. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.

      Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.

19. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

      Poszerzanie doświadczeń plastycznych.