81 50 14 027

TEMATYKA:

1. Muzyka wokół nas. 30-31.01., 01-03.02.

2. Babcia i dziadek. 06-10.02.

3. Baśnie, bajki, bajeczki. 13-17.02.

4. Nie jesteśmy sami w kosmosie. 20-24.02.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych (dzielenia się zabawkami,

    odkładania ich na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci

    (budowle, rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły,

    reagowania na polecenia osób dorosłych).

2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów garderoby

    podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na wyznaczone miejsce,

    próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków, mycie rąk, itp.)

3. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, prowadzenie zabaw

    usprawniających narządy mowy, poszerzanie słownika biernego i czynnego.

4. Ćwiczenie spostrzegawczości, koncentracji uwagi, rozwijanie myślenia, wyobraźni, pamięci.

5. Uwrażliwianie na dźwięki dochodzące z otoczenia, rozwijanie percepcji słuchowej.

6. Wzbudzanie zainteresowania instrumentami muzycznymi,

7. Rozwijanie więzi z rodziną, kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania

   prezentu dla innych, kształtowanie postawy szacunku do osób starszych, zintegrowanie

   środowiska rodzinnego dziecka i środowiska przedszkolnego, wzmacnianie poczucia własnej wartości,

8. Poznawanie literatury dziecięcej.

9. Wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach.

10. Realizacja projektu edukacyjnego "W świecie emocji" (Złość – czy możemy się złościć?

      Złość – jak sobie z nią radzić? Szukanie i przedstawianie technik i metod pozwalających

     przezwyciężać negatywne emocje.)

11. Kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach w zakresie dostępnym dziecku, rozwijanie

      umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów.

12. Rozwijanie pamięci i słuchu muzycznego, rozwijanie poczucia rytmu, określanie charakteru

      muzyki, rozwijanie wyobraźni muzycznej, wyrabianie świadomości muzycznej, rozpoznawanie

      odgłosów natury i naśladowanie ich za pomocą instrumentów, rozwijanie umiejętności

      aktywnego słuchania muzyki, rozwijanie umiejętności wokalnych.

13. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione sygnały.

      Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.

14. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych technik.

      Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem

      powierzchni ograniczonej konturem. Rozwijanie sprawności manualnej.