PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA WRZESIEŃ 2025 R. W GRUPIE I (DZIECI 3- LETNIE)
Tematyka: 1. Poznajemy nasze przedszkole …………….01.09 – 05.09
2. Wspólna zabawa ……………………….............................….08.09 – 12.09
3. Uczymy się samodzielności ………..…......................……15.09 – 19.09
4. Już jesień ………………………...................................………….22.09 – 26.09
Realizacja podstawy programowej:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, pląsy, taniec, różne formy plastyczne, dziecko widzem i aktorem.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
Zadania:
- Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
- Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.
- Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem, poznanie pracowników przedszkola. Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.
- Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka” 20 września.
- Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
- Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety.
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
- Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
- Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach na spacerach.