81 50 14 027

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA WRZESIEŃ 2025 R. W GRUPIE I (DZIECI 3- LETNIE)

Tematyka: 1. Poznajemy nasze przedszkole …………….01.09 – 05.09

 2. Wspólna zabawa ……………………….............................….08.09 – 12.09

3. Uczymy się samodzielności ………..…......................……15.09 – 19.09

4. Już jesień ………………………...................................………….22.09 – 26.09

Realizacja podstawy programowej:

  1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
  2.  Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
  3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
  4.  Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
  5.  Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
  6.  Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
  7.  Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, pląsy, taniec, różne formy plastyczne, dziecko widzem i aktorem.
  8.  Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
  9.  Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
  10.  Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

Zadania:

  1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
  2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.
  3. Zapoznanie dzieci z pozostałymi pomieszczeniami przedszkola oraz ich przeznaczeniem, poznanie pracowników przedszkola. Wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.
  4. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka” 20 września.
  5. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
  6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, mycie zębów po posiłku, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety.
  7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
  8. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.
  9. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.
  10. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
  11. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
  12. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach na spacerach.