81 50 14 027

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA PAŹDZIERNIK 2025 R. W GRUPIE I (DZIECI 3- LETNIE)

Tematyka:

  1. Jesień wokół nas …………………………………........…. 29.09-03.10
  2. Co robią zwierzęta jesienią? …………………………. 06.10-10.10
  3. Bezpieczne ulice …………………………………….......... 13.10-17.10
  4. Nasze rodziny ……………………………………..…......... 20.10-24.10
  5. Domowi ulubieńcy ……………………………..……...... 27.10-31.10

Realizacja podstawy programowej:

 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.

7. Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, pląsy, taniec, różne formy plastyczne, dziecko widzem i aktorem.

8. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.

9. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.

10. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

 Zadania:

  1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
  2. Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę; zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie; oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, zbieranie owoców drzew, wzbogacenie nimi kącika przyrody. 
  3. Poznanie ciekawostek o zwierzętach przygotowujących się do zimy: wiewiórka, jeż. 
  4. Poznawanie wybranych środków transportu (lądowego, wodnego, powietrznego), poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej. 
  5. Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, nazywanie członków rodziny: mama, tata, brat, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabawa tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny. 
  6. Udział dzieci w uroczystościach grupowych i przedszkolnych "Dzień Chłopaka” 30- września, Dzień Edukacji Narodowej- 14 października. 
  7. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.). 
  8. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety. 
  9. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności. 
  10. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce. 
  11. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod. 
  12. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały. 
  13. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach na spacerach.