Â
Zapis w dzienniku |
Zakres tematyczny |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
Shapes consolidation- utrwaleie poznanych kształtów  Shapes pictures- obrazki z kształtów (02.11- 6.11) |
Podsumowanie i zastosowanie materiału leksykalnego w naturalnym kontekście zabawy konstrukcyjnej oraz poprzez odegranie historyjki |
Dziecko: utrwala słownictwo w zabawach konsolidujących materiał z całego działu rozwija sprawności: rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną bierze udział w zabawach muzycznych, rytmicznych, manipulacyjnych, ruchowych  ćwiczy czytanie globalne podczas realizacji karty pracy |
  circle; triangle; square; star; lift; telescope; space rocket; space robot; yellow; red; blue; pink; purple; Yes, I can! |
       Welcome to the planet of sport- Witajcie na planecie sportu            Weather – pogoda    (09.11- 13.11)  |
Przypomnienie nazw kolorów oraz wprowadzenie słownictwa związanego ze sportem w zabawach muzyczno- -ruchowych.                     Utrwalanie poznanego słownictwa. Wprowadzenie i ćwiczenie słownictwa związanego z pogodą na podstawie zabawy z piosenką. |
Dziecko: powtarza lub poszerza zakres znajomości nazw kolorów (yellow, red, blue, pink, purple, orange, green, brown, white, black)  poznaje nazwy czynności związanych ze sportem aktywnie utrwala nazwy liczebników głównych w zakresie 1–10 oraz struktury opisujące proces korzystania z windy poprzez rap Let’s Take the Lift! utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: rytmicznych, ruchowych i manipulacyjnych Dziecko: poszerza zakres leksykalny o znajomość słownictwa związanego z pogodą  utrwala kluczowe słownictwo poprzez chant The Sports Flash  osłuchuje się z wyrażeniem I like… poprzez słuchanie piosenki tematycznej i odgrywanie jej treści rozwija sprawność rozumienia ze słuchu bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych  słucha nagrania i dorysowuje właściwe przedmioty oraz przygotowuje się do czytania globalnego poprzez ćwiczenia i słowniczek obrazkowy na karcie pracy |
  orange; green; brown; white; black; swimming; playing; jumping; skiing; skipping rope; swimsuit; football; skis                orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; swimming; playing; skipping; skiing; It’s hot and sunny; It’s cloudy; It’s foggy; It’s snowing.  |
   Story 3 – historyjka obrazkowa nr 3                      I like sport- zabawy z pioseką tematyczną   (16.11-20.11) |
Utrwalanie słownictwa w zabawach multisensorycznych. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki.                  Konsolidacja materiału leksykalnego. Rozwijanie sprawności komunikacyjnych w zabawie |
Dziecko: utrwala nazwy poznanych kolorów oraz słownictwo związane ze sportem i pogodą  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki i oglądanie jej inscenizacji  bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, z elementami dramy      Dziecko:  utrwala materiał leksykalny w zabawach konsolidujących słownictwo  bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, komunikacyjnych, słuchowych  stara się śpiewać piosenkę tematyczną I Like Sport  rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Chit-chat  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki i oglądanie komiksu ilustrującego jej treść uzupełnia karty pracy, kolorując przedmioty zgodnie z treścią historyjki   |
  orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; Is it... hot and sunny (cloudy / foggy / snowing)?; I like.......                 orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; It’s... hot and sunny (cloudy/foggy/ snowing)?; I like... (swimming); Can I have... (a swimsuit)?  |
    Yes, I do, No I don`t – zabawy z rymowanką           What`s the weather like today? - jaka jest dziś pogoda?    (23-11- 27.11) |
  Aktywne utrwalanie słownictwa. Ćwiczenie udzielania krótkich odpowiedzi na podstawie zabawy rytmiczno- -słownej. |
Dziecko: utrwala i aktywnie wykorzystuje nazwy kolorów oraz słownictwo związane ze sportem i pogodą  poznaje struktury językowe przydatne w codziennej komunikacji poprzez słuchanie i odgrywanie treści rapu Yes, I Do! No, I Dont’t!,  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu, bierze udział w zabawach muzycznych, rytmicznych, manipulacyjnych i ruchowych, aktywnie wykorzystując poznane słownictwo uzupełnia karty pracy, zaznaczając od czynności, które lubi wykonywać w zależności od warunków pogodowych |
       orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; It’s ... hot and sunny (cloudy/ foggy/snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!  |
Â